World of Tanks

2010.07.14. 08:34

Az online játékok korát éljük, szinte minden témában és változatban találkozhattunk már velük. Az egyszerűbb, böngészőben játszható változatoktól egészen a sok gigás letöltést igénylő MMORPG-kig gyakorlatilag minden megtalálható a piacon. A World of Tanks fejlesztőinek mégis sikerült egy egyelőre eléggé hanyagolt témát megragadniuk: a második világháborús tankcsatákat elevenítik fel online formában.
Előzetes cikkünk az utolsó angolul is elérhető változat alapján készült, a napokban induló európai zárt bétában is helyet kapó friss verzió már nem volt elérhető angol kezelőfelülettel az orosz tesztek során, de azért röviden kitérek majd annak újításaira is.

Jelenlegi formájában a játék két nemzet pusztító gépezeteit tartalmazza, az oroszokét és a németekét. Mindegyiknél a harckocsik igen széles skálája kapott helyet, melyeket egy fejlődési fát végigjárva szerezhetünk meg. (A fák felépítését korábbi hírünk képei között láthatod.) Három fő csoportot különböztethetünk meg: a tankokat, a tankelhárítókat és a tüzérséget, ezekből kell választanunk a játék kezdetén, és folyamatosan fejlesztenünk harckocsinkat. Mindegyiknek megvan a maga erőssége és gyengéje, no és a saját játékstílusa is. Komoly különbség van a kezdeti tankok és a fa tetején lévő gépezetek között, mégis a jól megalkotott rendszer miatt a kis járművek sem teljesen használhatatlanok.

Minden tank fejleszthető: új motort, lánctalpakat, rádiót, tornyot és ágyút kaphat. A motor a sebességet határozza meg, a lánctalp a fordulás, sebesség és a cipelhető tömeg paraméterekre van hatással, a torony az ágyú fordulási sebességét a látótávolságot, valamint a páncélozottságot szabja meg. A rádió abban játszik szerepet, hogy az általunk látott tankok pozícióit át tudjuk-e adni a többieknek, míg az ágyú szerepe elég egyértelmű. Ezeket a csaták során szerzett fejlesztési pontokból (FP) és pénzből vásárolhatjuk meg. Az FP a fejlesztéshez kell, míg a pénz az alkatrész tankra szereléséhez. Vannak fejlesztések, melyek megegyeznek különböző harckocsikon (főként a rádió az, mely sok helyen azonos). Ezeket elég egyszer megvenni, így a fejlesztéseket jól megválasztva gyorsabban is előrejuthatunk. A következő tank megszerzésének általában fejlesztési feltétele van, és ha ez megvan, már gyűjthetünk is FP-t a következő gépre. Az FP kétfelé van osztva, a nagyobbik része az adott tankra költhető csak el, egy kis rész pedig általánosan mindegyikre. Ha egy tankot már teljesen kifejlesztettünk, két másik lehetőség adódik, vagy a legénységet fejleszthetjük nagyobb ütemben vagy egy bónuszt gyűjthetünk, melyet aranyért (pénzért vásárolható) válthatunk be FP-re.

Mint említettem, a harci gépek három csoportba tartoznak. A tüzérség általában egy helyben álldogál, és pontos, nagy erejű, de ritka lövésekkel terrorizálja az ellenfeleket. Ha az ellenfél közel jut hozzá, az többnyire a halálát jelenti, így fontos a jó helyezkedés és hogy tisztában legyünk mindenki pozíciójával. A tankelhárító gépek fix toronnyal bírnak, így csak előre képesek lőni, viszont épp ezért általában nagyobb ágyúkat is képesek használni. A páncélzatuk is csak a gép elején erős. Jó pozíció és okos játék esetén komoly erőt képviselnek. A játék esszenciáját természetesen a tankok adják, melyeket három kategóriába sorolhatunk: könnyű, közepes és nehéz tankok. A könnyű tankok gyorsak, kis tűzerőt képviselnek, papírpáncélzatukat azonban egy komolyabb harckocsi egyetlen lövéssel megsemmisíti. Viszont a sebességük miatt nehezebb eltalálni őket, így alkalmasak felderítésre, nagy szolgálatot téve ezzel a baráti tüzérségnek is, illetve az ellenséges tüzérségre jelenthetnek komoly veszélyt. A közepes tankok vannak általában a legnehezebb helyzetben, a nagyobb gépek ellen kicsi az ágyú, a kisebbek ellen pedig lassan fordul. Okos helyezkedéssel itt is lehet még eredményeket elérni, de van pár olyan darab, melynél csak arra várunk, legyen már vége. Van egy külön ága a közepes tankoknak, mely nem vezet a fejlődési fán nehéz tankok kategóriájába – az ezen található közepes tankok felveszik a versenyt a kisebb nehéz tankokkal is a gyorsaságuk miatt. A nehéz tankok lassúak, így fokozottan figyelniük kell a tüzérségre, de már kibírnak több lövést is. Tűzerő tekintetében felveszik a versenyt bárkivel, egy IS-7 vagy egy Maus eldöntheti egymagában a teljes csatát.

Az utolsó frissítéssel került a legénység a tankokra, korábban állítólag 75%-os hatékonysággal voltak jelen, de nem látszottak. Ezt a részt sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni, nem beszélek oroszul többet a konyecnél, elolvasni meg még ezt se sikerülne. Minden fontosabb posztra kerül egy ember: lövész, töltő, vezető, parancsnok és rádiós. Csatáról csatára szerzik a tapasztalati pontokat, és egyre jobban teljesítenek a helyükön, így elvileg két egyforma felszereltségű tank is különbözhet már. Átvihetők egyik harckocsiról a másikra, de a hasonlóság függvényében veszítenek a tapasztalati pontjaikból.

forrás és folytatás: www.pcdome.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://tuti-jatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr802150672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása